lean marketing

Rozwój przemysłu spowodował, iż niezbędne stały się zmiany w koncepcjach kierowania firmami oraz zatrudnionymi w nich osobami. Lean manufacturing to jedna z takich planów. Jej misją jest zmaksymalizowanie efektywności produkcji i czynności z nią związanych w danym przedsiębiorstwie. Jak nietrudno można wydedukować, koncepcja ta ma swój początek w Japonii, znanej z szeroko rozumianego minimalizmu. Prekursorem tej metody była marka Toyota. W ramach Lean management mamy styczność z ograniczeniem do minimum wszelkich czynności wykonywanych podczas produkcji, a równocześnie absolutnie niepotrzebnych. Nadrzędnym celem „szczupłego zarządzania” jest co za tym idzie zmniejszenie marnotrawstwa zarówno w aspekcie siły roboczej jak i wykorzystywanych półproduktów. Wdrożenie form działania lean management stwarza szansę zdobycia takich efektów, jak wzrost produktywności oraz jakości wyrobów.
Techniki lean
Także stosunki między pracownikami w firmie z reguły poprawiają się. Jest to związane z lepszą komunikacją. Co ciekawe techniki z obszaru lean management mogą być stosowane w każdym zakładzie, wszystko jedno z jakiej branży oraz jakiej wielkości. To, co jest najistotniejsze to umiejętność dokonania weryfikacji, które czynności nie przynoszą korzyści dla firmy.

Dodaj komentarz